Vastamainostyöpajat

Eetin uusi opas johdattaa mainoksia parodioivien vastamainosten maailmaan. Käytännöllisen oppaan avulla jokainen opettaja tai kasvattaja voi ohjata vastamainostyöpajan ja käyttää opetuksessa kulttuurihäirinnän ilmiöitä, kuten katutaidetta ja brändiparodioita. 

Syksyllä 2016 Eetillä on käynnissä mediakasvatushanke Mediaympäristö ja mainosten lukutaito, jossa vastuulliseen kuluttamiseen ja vastamainoksiin liittyviä työpajoja järjestetään erityisesti 10-12-vuotiaille.

Aiemmin Eetti on järjestänyt vastamainostyöpajoja eri oppilaitoksiin kahdessa hankkeessaan vuosina 2013-2015. Ulkoministeriön rahoittamassa viestintä- ja globaalikasvatushankkeessa Kehitysmaat mainosten takana kehiteltiin vastamainostyöpajoja yläkouluille ja lukioikäisille. Opetus- ja kulttuuriministeriön rahoittamassa mediakasvatushankkeessa Medialukutaitoa vastamainoksista kehiteltiin alakouluille sopiva työpajakonsepti. Kannustamme kasvattajia myös itse ohjaamaan työpajoja käyttämällä Eetin uutta opasta (klikkaa kuvaa).

Vuoden 2015 mediakasvatushankkeesta voi lukea Kansallisen audiovisuaalisen instituutin blogissa ja Mediakasvatusseuran sivuilla

Lisätietoja voi tiedustella globaalikasvatuksen koordinaattori Eeva Kemppaiselta lähettämällä sähköpostia osoitteeseen eeva.kemppainen(at)eetti.fi.

A guide to running a subvertisement workshops also in English

Teaching media literacy & geographies of consumption: a guide to running a subvertisement workshop is a guide that educators can use in teaching. In a subvertisement workshop you discuss world trade, analyse product advertising and make own subvertisements. See more information and an introduction on YouTubeDownload pdf by clicking the picture above or ask for a paper version by sending email toeeva.kemppainen(at)eetti.fi.